tisdag 31 augusti 2010

Vart ska man bo?

En härlig helg i gamla vänners sällskap har passerat. En utflykt till gamla välkända Linköping, eller rättare sagt in till Linköping tog jag mig inte. Men väl till Solvik, Knutstorp och till ett trevligt gästfritt hus i utkanten av stan. Som alltid när jag besöker trakterna så kommer frågan upp, vill jag flytta tillbaks? Ja till det som var då, men hur är det nu? Det är svårt att veta i och med att man inte bor där. Det jag vet är att många som man umgicks med inte bor kvar. Så kanske dags att tänka på nuet istället. De senaste två veckorna har jag träffat minst ett halvt dussin nya trevliga klättrare ute i Uppsalas boulderskogar. Så nu börjar telefonboken även bestå av Uppsalaklättrare och inte bara utflyttade Linköpingsklättrare.


Knutstorps releasförarträff vt 08. Bostad nu f. v. till h.;
Malmö, Stockholm, Linköping, Göteborg, Stockholm.

I torsdags var vi vid taket vars namn jag inte vill ta ut i min mun. Hade inte klättrat där förut, så det var roligt att göra det. Blev en lyckad klätterkväll med trevligt klätterhäng. Kan rekommendera problemen på baksidan. Hann inte testa så mycket på taket. Den som spar den har kvar, om nu greppen sitter kvar vill säga....

Johan, Alma och LP

Uppsala klättrare, J, V, AT, MC.

Nu är det dags att ladda inför Fontan. Har inte fattat att vi snart åker dit!

Inga kommentarer: