onsdag 19 januari 2011

Ticklist mm.

Jag var av en händelse ute och promenerade häromdagen med Alma i vagnen och under denna min, om jag får kalla det så, akademiska ticklist. En stark känsla kom över mig: Här går jag omkring med allt jag någonsin åstadkommit i en 500 kroners vagn från blocket. Det kändes av någon anledning som en frihet.

Vidare. Klimatet börjar bli mildare här i upsala. Om man går längs den underifrån uppvärmda gågatan kan bedra sig och tro att det redan är högsäsong. Mycket snart kommer det vara mysigt ute i skogarna. Man borde väl åkt ut och sopat av någon favorit redan innan det blev blida, men det ger sig nog på naturlig väg också. Om du inte fattar att jag pratar om block så har du hamnat fel :-)

Vårt favvohäng Länna går mot omskakande förändringar. Vi kan bara stå vid sidan och yttra uppmuntrande hejarop och hoppas på att något stort snart händer i stan. Eller snart och snart, till hösten räcker för mig. Det där med företagande är dock inget att leka med kan jag tro. Det man får se upp med stavas som i en del andra sammanhang risk.

Inga kommentarer: