fredag 29 april 2011

Åhh...Åland!

Vi tog en kort sväng till ön under påskhelgen. Magnus lät oss åka i hans fina Opel. Egentligen är det skitnära och enkelt att ta sig dit, men det ligger ett mentalt hinder i att man ska boka färja mm. Var faktiskt ganska opeppad till en början. Men omedelbart hittade jag några nya problem att testa och så var det igång. En bidragande orsak till den drastiskt förbättrade moralen var också sällskapet som härjade på ön i samma veva. En delegation från storstan ockuperade grottan på lördagen och det kändes som att kliva in i en öppen förskola när vi tungt lastade och kisandes i motljus anlände samma dag. Kanske besvärande för andra, men jättetrevligt för oss. Jag har alltid tyckt att det är lite glädjegrader på Åland*, men jag bedrar mig gärna. Kanske har de bara inte riktigt konsoliderats ännu. Personligen tycker jag man gott kan dra av ett + på det mesta. Jag tar med mig Pop the Glock från Kasviken och slutet (startade i Hammas) av Västerntraversen vid grottan. Jenny får en ny chans i helgen.
 Jenny på Pop the Glock
 Magnus C på PtG
 Magnus på Dodo
Dan på #16 i Kasviken
Anna på #4 i Kasviken


* Liksom i Font.

Inga kommentarer: