söndag 29 juli 2012

Bouldering i Norrland

Nu hemma igen efter en härlig semester i Norrbotten. Jag fick möjlighet att besöka två nyutvecklade boulderställen. Rian nära Kalix och Degerberget mellan Skellefteå och Piteå. Båda är väl värda sina besök! Jag fick en favorit boulders på vardera ställe och samma boulders ger mig en gäckande anledning att återvända!



Jag på Guldriket 7a i Degerberget.



Jag var ett sista catch ifrån toppjuggen.

Tack Erik och Paulina för den fina
guidningen av ert nyutvecklade område. Vi kommer tillbaks!


Alma bouldrar i förgrunden och Daniel borstar på den fina men oförlåtliga 7:an i Rian.







Värmen kom till Kalix samma dag som jag hade planerat att sända bouldern i Rian. Detta medförde slajmiga grepp och hala slopers. Det är så det brukar heta när den svage försöker skylla ifrån sig....

Planerar ett återseende snart igen, kanske till Påsk!

Inga kommentarer: