söndag 29 juli 2012

Myggor och bär

Man åker inte till Norrland för att man älskar mygg men det är dumt att åka dit om man inte kan klarar av dom alls. Sen är det klart att man kan undvika att vara på ställen där det finna gott om dom. Som i skogen och på myrarna. Men det kan inte vi. I skogen finns det klippor och stenar som vi gillar och myrarna är ett bra träningsställe att springa på dessutom växer hjortronen där!

Så sommaren gav en hel del myggbet. Jag har turen att dessa inte kliar på mig. Dock blev jag lite ledsen som sörlänning när mina knott och myggbet gick under namnet soleksem av Norrläningarna! Vart den solen kom ifrån förstod inte jag....




Hjortron




Hjortronsylt och våfflor.




Mums!

Repklättring då? Vi klättrade så ofta och mycket vi kunde på Falkberget utanför Kalix. Vilket berodde på tillgången till klätterparter/barnvakt/sovstund. Detta resulterade i att Johan sände bergets hårdaste led, Anorexia 7c och att jag kom igång att leda igen. Vilket känns som en befrielse och en stor seger över mitt mentala jag.




Falkberget

Inga kommentarer: