måndag 14 april 2014

Våren i Frankrike

Rapsfälten skiner gula och syrenen har precis gått i blom. Det är vackert i de små Franska byarna. De Franska mögelhusen har fått oss att se nya vyer. Vår plan var att ha bascamp på ett ställe under lång tid men så blev det inte. Istället flyttar vi runt och testar nya boulangerier. Baguetteberoendet är defenitivt och har till och med ersatt begäret efter mammalattarna. Kombon skulle vara perfekt, tyvärr funkar inte sojamjölken så bra till det sistnämnda och utbudet av laktosfriaprodukter lyser av sin frånvaro här på de annars välfyllda hyllorna.











Vi har haft det stora nöjet att hänga och klättra med en hel drös snälla och trevliga människor. En del välkända sen förut, en del nya ansikten. Nu till påsk fylls boulderskogarna på igen och jag hoppas på att de tre veckor som är kvar kommer bli minst lika grymma som de vi redan haft! Lek i skogen med andra barn har vi haft gott om vilket varit jätte skoj!

Motivationen och klätterdampen har oscillerat omvarandra. Efter en första period med en del sänd av fina problem gick jag in i andra skeendet där damp på vilodagarna lede till malande värk i armarna och ingen vila eller styrka alls... Nu efter en långhelgsvila och hårdare regler med klätterskorna i bilen på vilodagarna börjar jag få komma upp på fina problem igen. Filmer utlovas när tid till redigering ges!

Idag har jag och barnen vilodag och gjort marknaden i Egerville. Har fått fortlöpande rapporter av min andra hälft ifrån blocken med den norrländska frispråkigheten, Tick. Så ser fram emot en fridfull kväll ikväll och är sjukt laddad för en grym klätterdag imorn.




Inga kommentarer: